Пояснювальна записка до проекту Закону України “Про внесення змін до статті 21 Закону України “Про рекламу”

Дата публикации 20/02/2008, 12:00
Просмотров: 2258

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА до проекту Закону України “Про внесення змін до статті 21 Закону України “Про рекламу”

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України “Про внесення змін до статті 21 Закону України “Про рекламу” (щодо погодження змісту реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації з центральним органом виконавчої влади)


1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Проект Закону розроблено на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 07.08.2007р. №34268/0/1-07 (щодо виконання п.7.1 Протокольного рішення за підсумками наради у Першого віце-прем’єр-міністра України М.Я.Азарова від 07.08.2007р. №34268/0/1-07) та спрямовано на удосконалення законодавства стосовно контролю за рекламою лікарських засобів, а також на збалансування механізму захисту суспільної моралі з правилами функціонування рекламного ринку. Актуальність означеної теми спричинена порушенням чинного законодавства, у тому числі і Законів України: „Про лікарські засоби”, „Про рекламу”, „Про захист прав споживачів” та відсутністю на сьогодні в Україні цілісної системи державного управління рекламою з боку органів виконавчої державної влади. Проблему агресивної і не завжди „добросовісної” реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації вимагає рішення на законодавчому рівні.
На даний час в Україні, незважаючи на прийняття, відповідно до ст.27 Закону України “Про рекламу”, “Порядку накладання штрафів за порушення законодавства про рекламу”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004р. №693 стан соціального захисту споживачів реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації не можна вважати задовільним.
Між тим, була створена Тимчасова міжвідомча комісія з питань реклами лікарських засобів, лікувальної косметики, медичної техніки, виробів медичного призначення, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок (далі - медична продукція та медичні послуги), яка затверджена спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України та Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 21.03.2006р. №139/84 “Про взаємодію між Міністерством охорони здоров’я України та Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики”. Тимчасова міжвідомча комісія була створена як консультативно–дорадчий орган, до нормативного врегулювання питань реклами медичної продукції та медичних послуг. Нажаль на сьогоднішній день до комісії не звернувся жодний рекламодавець, що говорить о дуже низькій відповідальності за зміст інформації яку він доносить до споживача. Інформаційний зміст реклами, незалежно від її форми, повинен базуватися на науково обґрунтованих матеріалах. Реклама лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації є одним з напрямків інформаційного забезпечення стабільного ринку медичної продукції та медичних послуг і повинна відповідати правовим актам України та міжнародним принципам у сфері охорони здоров’я з метою гарантії їх ефективності, безпечності та якості.
У більшості цивілізованих країн існують і, головне, ефективно діють закони, що регламентують рекламу медикаментів. Так на території країн Європейського Союзу строго заборонено використовувати в рекламі образ медичного працівника, давати інформацію про обов’язковий позитивний ефект прийому конкретних ліків (застосування приладу), а також орієнтувати рекламу ліків безпосередньо на дитячу аудиторію.
У нас в країні все навпаки. На телебаченні „люди в білих халатах” з ранку до вечора пропонують численні засоби практично від всіх хвороб, аж до лікування від алкоголізму і наркоманії, з негайним позитивним ефектом.
На нашу думку ця проблема може бути вирішена завдяки посиленню регулюючого впливу на рекламодавців центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я, згідно з порядком встановленим Кабінетом Міністрів України.
Таким чином Міністерство охорони здоров’я України пропонує п.13 статті 21 Закону України “Про рекламу” викласти в такій редакції: “13. Забороняється замовлення, виготовлення, розповсюдження та розміщення реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації без погодження її змісту з центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я, згідно з порядком встановленим Кабінетом Міністрів України”. Пункт 13 вважати пунктом 14.
Безумовно, цей крок – лише початок великої та важливої роботи, метою якої є забезпечення соціальних гарантій для населення України, коли споживачі зможуть отримати гарантований рівень якісної та правдивої реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації, яка буде спрямована на заохочення раціонального використання лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації, представляти їх об’єктивно та без перебільшення позитивних особливостей.

2. Цілі та завдання законопроекту
Метою даного законопроекту є урегулювання процесу узгодження інформації яка розміщується у рекламі лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації. Завданням законопроекту є запровадження правового механізму, спрямованого на збалансування механізму захисту суспільної моралі з правилами функціонування рекламного ринку та впровадження цілісної системи державного управління рекламою з боку центральних органів виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.

3. Основні положення законопроекту
Проект Закону передбачає зміни у статті 21 Закону України “Про рекламу”. У п.13 статті 21 пропонується заборонити замовлення, виготовлення, розповсюдження та розміщення реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації без попереднього погодження її змісту з центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.

4. Стан нормативно-правової бази у сфері правового регулювання
Закон України “Про рекламу”.

5. Фінансово-економічне обґрунтування.
Введення в дію вимог цього Закону не потребує додаткових витрат державного бюджету.

6. Прогноз соціально-економічних наслідків
Прийняття запропонованого проекту Закону дозволить урегулювати процес узгодження інформації яка розміщується у рекламі лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації. Значно підвищити рівень захисту прав споживачів та матиме позитивні наслідки у сфері безпеки громадян перед недобросовісною рекламою продукції лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації.



Міністр охорони здоров’я України В.М. Князевич

БогМарк для профессионалов
Производство
Сертификаты
Рынок шприцев
О компании
Продукция
Где купить
Как сделать укол
Вызвать медсестру на дом
Релакс
Контакты

Связаться с нами

Богмарк
О компании
Производство
Документация
Завод
Контакты
Продукция
Шприцы
Иглы инъекционные
Иглы для мезотерапии
Иглы для стоматологии
Иглы для ветеринарии
Где купить шприцы
Шприцы в аптеках Украины
Купить шприцы оптом
Шприцы и иглы от производителя
Как сделать укол
Сделать укол самостоятельно
Медсестра на дом
Видеоинструкции
2016 © "БогМарк Украина" Представительство завода по производству медицинских шприцев и игл (Польша, ЕС)
+38 044 502 82 18

БогМарк Украина ООО
Представительство завода Medical-Lomza Sp. z o.o. (Польша, ЕС)
04050 Украина, Киев
ул.Волошская, 23, офис 51