Наши предложения к "Про рекламу"

Дата публикации 20/02/2008, 12:00
Просмотров: 795

Лист ТОВ "БогМарк-Україна" в рамках Публічного обговорення проекту Закону України "Про внесення змін до ст. 21 Закону України "Про рекламу"

Вих. №___ від 19 лютого 2008 р.

Міністерство охорони здоров’я України
Державна служба лікарських засобів і виробів медичного призначення

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва

Копія: «Щотижневик АПТЕКА»

Публічне обговорення проекту Закону України «Про внесення змін до ст. 21 Закону України «Про рекламу».

Дійсно, форми, яких сьогодні набуває діяльність по просуванню ліків, в тому числі і реклама, часто виходять за рамки моралі та етики. Не можна не помічати нерідкі факти, коли під виглядом лікаря диктор начитує рекламний текст, або закривати очі на сумнозвісні «спеціальні акції» для лікарів та провізорів. Такі форми промоційної діяльності неприпустимі, тим більше, що подібні зловживання не можуть не впливати на здоров’я нації.
Здійснювати нав’язливий вплив на хворого при виборі ним препарату не має диктор з реклами, що видає себе за лікаря, або провізор, який робить це за подарунок, тому ми підтримуємо ідею залучення уваги до розв’язання проблеми удосконалення законодавства стосовно контролю за рекламою лікарських засобів.

Разом із тим, шлях виходу із ситуації, що пропонується в Проекті, нам видається неефективним, і, більше того, шкідливим.

Пропонується «заборонити замовлення, виготовлення , розповсюдження та розміщення реклами лікарських засобів, , без погодження її змісту з центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я».
Це абсолютно «радянська пропозиція» за своїм змістом, і такий механізм жодним чином не відповідає задекларованому рухові у напрямку приведення законодавства України у відповідність до законодавства ЄС.
Споживачі мають отримати гарантований рівень якісної та достовірної реклами лікарських засобів – проте не за рахунок створення додаткових бюрократичних перепон для підприємництва, таких як в тому числі вимога узгодження змісту рекламного посилання.
Окрім того, в описовій частині Проекту передбачається, що «введення в дію вимог не потребує додаткових витрат з Держбюджету», для підприємців це буде безкоштовно, а «час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання» обмежений лише «часом на вивчення та виконання основних вимог, передбаченим порядком, встановленим Кабміном».
Проте неозброєним оком видно, що ці переконання в «безкоштовності» і «швидкості» насправді приховують тривалу за часом і витратну за змістом процедуру для суб’єктів підприємницької діяльності. Введення необхідності узгодження змісту реклами очевидно вимагає додаткових ресурсів і більше того, обмежує свободу підприємництва.
Хтось буде перевіряти, оцінювати – отримувати заробітну плату з держбюджету або ж і за рахунок підприємця. Інші ж – всі, без виключення, рекламодавці – вивчати вимоги, стояти в черзі на перевірку, очікувати (така затримка – неминучі втрати підприємця від неможливості здійснювати в повній мірі свою діяльність), наймати співробітників на цю ділянку роботи.
В кінцевому підсумку це – додаткове навантаження на підприємця. А як стверджує теорія і доводить практика, будь-яке додаткове навантаження на підприємця – це подорожчання товару для споживача.
В цьому зв’язку виникає закономірне питання: розробники свідомі наслідків пропонованого нововведення або знову доводиться констатувати «хотіли як краще, а зробили як завжди»?

В поясненні до Проекту – констатація факту, що все погано. Проте відсутній ґрунтовний аналіз законодавства в цій сфері, не проаналізовано дійсні причини недієвості існуючих Законів – чи проблема в законах, чи у їх невиконанні.

Замість цього, Проект передбачає апріорно усіх підприємців вважати порушниками, і виставити в чергу за дозволами.
Це не європейський, не цивілізований підхід.

У цивілізованому світі діють два основних світоглядних правила, виконання яких гарантує, з одного боку, порядок, а з іншого – дотримання прав і свобод підприємця і громадянина.
Перше. Чітке формулювання і законодавче утвердження логічних, справедливих правил і обмежень (до прикладу – використання образу людини в білому халаті). Це захищає від свавілля перевіряючого (все, що не заборонено – дозволено). До речі, для створення такого переліку правил та обмежень, це питання можна і слід винести на громадське обговорення, залучити зацікавлені сторони до формулювання правил реклами.
Друге. Принцип невідворотності покарання. Кожен суб’єкт господарювання повинен розуміти, що за будь-яке порушення неминуче доведеться відповісти перед громадськістю. У нас в галузі охорони здоров’я вже сьогодні існує достатня кількість контролюючих організацій, тому як варіант – повноваження ініціювати накладання штрафів і санкцій на порушників можна надати одному з існуючих перевіряючих органів, можливо, і Комісії.

На наш погляд, завдання законотворця – не створити додаткову комісію і очікувати підприємців з питаннями про якість реклами, а зробити так, щоб підприємець приходив на комісію з відповіддю на висунуті йому звинувачення. І лише у разі неявки на розгляд чи у випадку доведення провини – забезпечити і здійснити невідворотне покарання, що має складатися і з матеріальної компоненти (штраф), і з моральної (громадський осуд, певні обмеження в промоційній діяльності на певний термін тощо).

Тому вважаємо, що прибрати з телеекранів «людей в білих халатах, що зранку до вечора пропонують численні засоби», можна не за допомогою узгодження у вищих кабінетах рекламних текстів, а завдяки створенню дієвого механізму регулювання цієї сфери.
А до цивілізованих дієвих механізмів, на жаль, не відносяться, ані вже створена Тимчасова міжвідомча комісія, ані запропоноване узгодження текстів.

Узгодження рекламних текстів за своєю суттю помилкове, тому сподіваємося, що Проект в такому вигляді не буде затверджено і реалізовано. Проблема потребує всебічного розгляду, аналізу різних підходів, один з яких ми пропонуємо в рамках даного листа. Сподіваємося, що разом з громадськими організаціями та іншими зацікавленими сторонами, фахівцями МОЗ буде створено справді дієвий механізм, що забезпечить надійний захист пацієнтів від неналежної промоції та реклами медичних товарів.


З повагою,
Генеральний директор
ТОВ „Богмарк - Україна” Анатолій Подорожний

БогМарк для профессионалов
Производство
Сертификаты
Рынок шприцев
О компании
Продукция
Где купить
Как сделать укол
Вызвать медсестру на дом
Релакс
Контакты

Связаться с нами

Богмарк
О компании
Производство
Документация
Завод
Контакты
Продукция
Шприцы
Иглы инъекционные
Иглы для мезотерапии
Иглы для стоматологии
Иглы для ветеринарии
Где купить шприцы
Шприцы в аптеках Украины
Купить шприцы оптом
Шприцы и иглы от производителя
Как сделать укол
Сделать укол самостоятельно
Медсестра на дом
Видеоинструкции
2016 © "БогМарк Украина" Представительство завода по производству медицинских шприцев и игл (Польша, ЕС)
+38 044 502 82 18

БогМарк Украина ООО
Представительство завода Medical-Lomza Sp. z o.o. (Польша, ЕС)
04050 Украина, Киев
ул.Волошская, 23, офис 51